2008. szeptember 5., péntek

Opel Corsa (Gama)

Ezt a két 1/43-as Gama Corsát csak a szerencsének köszönhetem. Kb utolsó darabok úgyhogy épp időben adtam ki rájuk nem kevés pénzt bár nekem megérte mert (köztudottan) nagy Corsás vagyok. Amikor megrendeltem őket azt mondták hogy a GSi fekete az ötajtós meg "Karib kék" színű lesz. Mivel nem tudtam pontosan hogy a karibi kék a türkizt takarja (mint a nagy Corsa) ezért mindenhol keresgettük milyen lehet a színe de eléggé eltérő eredményeket kaptam. Én például abban a hitben éltem hogy az autónk színe Arden kék. Szóval amikor megláttam a kicsiket majdnem szétestem hogy ugyanaz mint a nagy. A család életében ez az első eset hogy sikerült ugyanolyan kicsit szerezni mint a nagy. Kicsit rászkódhattak amúgy a Szeged felé eltöltött úton mert a GSi-nek kiesett a hátsó szélvédője de gond nélkül vissza lehetett pattintani. Az autók kidolgozottsága nem ver egeket de szerintem néhány apró hibától eltekintve semmi baja nincs. Az autók alváza is fémből van a kerekek meg gumiból. Ezt érezni is lehet a súlyukon. Az autók fényezése abszolút hibátlan mert a színek abszolút egyeznek az eredetivel és nem is találtam rajtuk hibát. Nyithatóak az első ajtók és a csomagtartó is bár nyitott ajtóval érdekesen néznek ki mert a zsanér kiképzése nem valami jó de legalább nem lógnak. A csomagtér ajtajáról ez már nem mondható el mert mindkettőjüknek kissé nehezen nyílik és picit lógnak oldalra is de érdekes módon fenn maradnak szóval különösebben nem para ha nem állat módon bánnak vele. Mondjuk nem is nagyon adom ki őket ( a türkizt főleg) a kezemből. A külsővel kapcsolatban még külön érdekesség hogy a lökhárítók nincsenek egyben se az alvázzal se a karosszériával tehát külön van rajta. Pont olyan mint az igazin! Az autó aljának a kidolgozása is jó bár arról nem csináltam képet. Egyetlen probléma hogy nincs ráírva a modell gyártója. A külsőségekkel kapcsolatban még annyit hogy az első lámpa pici túlméretes de szerencsére még határon belül van mert láttam már ettől rosszabbat is. A belsővel kapcsolatban nem tudok sokat mondani mivel elég jó minőségű az egész és minden részlete megvan és ugyanúgy mint a Herpánál itt is passzol a kormány az eredetivel ami nekünk is van. Itt lehetne még egy problémát említeni hogy a GSi-nek is ugyanaz a kormánya ami azért nem jó mert abban mindig volt légzsák tehát abszolút ronda kormány van benne. Ámbár lehet hogy nem konkrétan a GSi-re hanem a Corsa Sport-ra akartak hasonlítani de az se lehet mivel abban meg 3 küllős kormány van. ( <-- olyat akarok szerezni én is de sehol a földön nincs én meg nem adok ki rá 40 ezer Ft-ot...) Szóval végre megvan az abszolút kedvenc kicsi Corsám (természetesen az ötajtós) és egyben kedvenc Opelem is (bár ilyenkor bevillan a Diplomat...) és nem érdekel hogy mennyi volt. Ja és milyen jó lenne egy sima 3-ajtós is... És akkor ezzel az írásommal vége is van az Opel kisautóknak de még azon gondolkodok hogy csinálok egy fényképes postot az egyéb Opeles cuccaimról. Még kitalálom hogy mi legyen. Ja és mindenkitől elnézést kérek a ritka postolásért de elég sok a teendő mostanság de mindezek ellenére összekapom magam és próbálok többet írni Nektek!!

Van belőluk Vauxhall...

...és Chevy is
Hibátlan

Inkább GSi mint Sport

Picit nagyok a lámpák



Színe mint az igazié

Szinte észre se venni a kicsit. Ja és a szeretett autó

Itt az összes 'B' Corsa

4 megjegyzés:

Niki írta...

Szia!
Érdeklődni szeretnék, hogy hol sikerült ilyen kisautókat venned? A barátomnak corsa b-je van, és évek óta megőrül egy ilyen kisautóért :)
Előre is köszi :)

Üdv:

Niki

AndrewBoy írta...

Helló!
Nekem sikerült a helyi Opel dílertől venni, de árverős oldalakon is fel szoktak bukkanni, bár elég ritka, és drága is.

Üdv: Andrew

Niki írta...

Szia!
Köszönöm a gyors választ :)

AndrewBoy írta...

Szívesen! Ha megakadsz akkor szólj, és nézünk valamit. :)