2011. január 4., kedd

Volvo B10M (Nam Char)

Ez az 1:50-es csuklós Volvo már nagyon régóta megvan. Még karácsonyra vagy ilyesmire kaptam. Nemtudni miért de sose játszottam vele kicsi koromban. Mostanra ez meghálálja magát mert szinte kiváló állapotban vészelte át a hosszú éveket. A doboza kicsit megviselt lett mert pár évet a padláson is töltött de szerencsére azért jól megmaradt.
Szóval a busz maga számomra egy ismeretlen gyártótól származik (Nam Char) de pozitív dolog hogy a dobozra tettek gyártási dátumot is ami 1992. Az 1:50-es méretaránynak köszönhetően jó nagy a megszokott hátrahúzós buszokhoz képest. A buszban van egy lendkerekes motor ami az első kerekeket hajtja meg. A motor elhelyezését pengén oldották meg mert az alját ha megnézzük látni hogy eredetileg is ott van a motor a buszban csak ott a B tengely a hajtott. Igazi csemege lett volna ha hozzátesznek egy kicsi kardánt és azzal meghajtják a középső tengelyt. Ha már az alja jött szóba akkor elmondom hogy szerintem nagyon részletesre sikerült. A főbb alkatrészek jól látszanak és a C tengely kormányzási megoldását is szemügyre vehetjük. A busz sajnos nem gurul valami jól mert a kerekeiben van egy pici nyolcas de azt nemtudom hogy az idő miatt vagy eleve olyan volt-e. A csuklónak köszönhetően a hátsó tengely tapadása sem az igazi főleg hogy a harmónika gumiból van ami nem is lenne baj ha nem lenne olyan merev mint amilyen. A harmónika felfogatása elég jól van kitalálva annak ellenére hogy már nincs a helyén szóval egy kis idő ráfordításával szerintem lehetne pótolni valami vászonszerű darabbal vagy hasonlóval a gumit. A forgózsámoly megoldása is penge. A busz mozgása teljesen élethű lett. Egyébként a forgózsámolyon van két ülés is. A belseje a busznak kielégítő mert szépek aránylag az ülések és a sofőrnek is megvan a kisajtó. És végül a külseje. A festésnek nincs semmi baja kivéve ahol lepattant egy kicsit. A színe szép és minden lényeges részlet le van festve kivéve a Volvó felirat de valahogy arról nem is hiányzik. Az ajtajai nyílnak bár elég véletlenszűrek mert van amelyik picit szorul de olyan ami laza. Egyébként a karosszéria és az alváz rögzítését néhány atomnagy csavarral oldották meg amit szerintem meg lehetett volna oldani kissebbekkel is úgy hogy az ülések alatti helyre lehetett volna menetes részeket önteni. Sokkal szebb lenne ha nem lennének benn a nagy csavarok.
Szóval ez a ritka busz annak ellenére hogy nem valami neves gyártótól származik nagyon jó lett és sok érdekes részletet tartalmaz. Az eBay-en egyébként találtam belőle 2 darabot szóval akár vehettek is egyet!

Kicsit viseletes a doboza
De a busz szép maradt
Jó hosszú
Nálam már nem olyan a harmónika
mint a dobozon
Vissza kéne tenni a helyére
A nagy csavart el lehetett volna hagyni
Összességében szép a busz
Bejutott a por az évek alatt
Ilyen a helyzet alul
A csukló alja közelről
Ilyenek vannak még

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Helló!
Nagyon szép állapotú a buszod nekem is van egy pont ilyen, habár már nincsen ilyen jó állapotban alsóban elég sok szolgálatot tett kb elsős másodikod lehettem valószínű ez kb 97-98as darab. Erősen felújításra szorul. remélem megjelenik
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=141593479234205&set=a.141593342567552.28115.100001506615882

AndrewBoy írta...

Bejött! Hát igen... Tényleg sokat lehetett használva! Szerintem műgyantával, vagy ilyesmivel pótolhatod a hiányzó részt, aztán csak festeni kell és go :)

Atikarus írta...

utána néztem létezik e még, hát nem nagyon találtam hasonlót vagy a többi színeiben.

Attila írta...

Bár kiváncsi lennék mik vannak a dobozra írva.

AndrewBoy írta...

Múltkor 2 darab volt az eBay-en, de magyar oldalon én sem láttam.

AndrewBoy írta...

Tegyek fel képeket a szöveges részekről?

Atikarus írta...

Meg köszönném, ha raknál föl az apró szöveges részről képet. Utána nézek a gyártónak, ha még létezik egyáltalán.:D

AndrewBoy írta...

Oks, legkésőbb holnap délelőtt felteszem! Majd új posztba nyomom, hogy felül legyen!