2011. január 7., péntek

Moszkvics 400 (IST)

Tudom hogy csúnya dolog de na. Az az igazság hogy elfelejtettem megírni a tavalyi év legnagyobb dolgát miszerint előfizettem a Retroautók sorozatra. Az eddigi összes autó megvan illetve a bónusz motor meg a bólogatós kutyus is. Ja meg a két vitrin is megvan.
Az apropója hogy mostmár beírok az az aktuális autó amit frissen ropogósan ma kaptam kézhez bár előző héten már megtekintettem a helyi Tesco-ban. Ez az autó a Moszkvics 400. Természetesen 1/43-as méretarányú mint mindegyik autó a sorozatban. Az autó szerencsére hibátlan állapotú leszámítva egy karcot rajta de az szerencsére nem feltűnő és pici is. Ja lényeget kifelejtettem. Szóval azért írok erről az autóról mert ez az a Moszkvics ami eredetileg a háború előtt Opel Kadett volt tehát az oroszok elvitték magukkal a terveit illetve a gyártó sort is. Nem túl sokat módosítottak az autón azaz megszólalásik hasonlít az Opel-hez ugyanúgy kívülről mint belülről. Ez után többféle karosszériaváltozatban is készült (pl.: kabrio, 2 ill. 4 ajtós, pickup) de ami a legérdekesebb a fa felépítményű kombi. Ha ez nem lenne elég akkor még a korabeli Opel Olympia is nagyon hasonló ehhez az autóhoz de azt könnyebb felismerni mert más volt a hűtőrácsa az autónak. Ja és majd' elfelejtettem az orosz eredetit ami KIM 10 néven futott. Abszolút hasonló de itt több dolog is sántít mert elméletileg ez az autó a már korábban is kész volt. Sajnos nem tudok konkrét infókat róla de mindenképp érdekes.
Tehát a kicsi autó. Az ezekre a modellekre jellemző részletességet hozza. Mindegyik IST (vagy DeAgostini) modell alapvetően jó minőségű csak az a lényeg hogy nem szabad elgurítani őket. Néhány autón nem mindig jó a gumi. Sajnos jellemző a sorozatra hogy az összerakási minőség változó (erről majd kicsi később bővebben). Szóval a festésen nincs hiba csak amit fentebb említettem. A többi pici részlet szépen van megoldva. A részletességre nem lehet panasz mert a például a kilincsek is nagyon jók nem beszélve a lámpákról illetve a külön elem ablaktörlőkről. A gurításhoz visszatérve például ennek az autónak az alváza sajna nem passzol rendesen így a bal első kerekét sajna emelni. Itt megjegyezném az alján hogy a kipuff rendszer is különálló így sokkal látványosabb mintha csak a vég lenne meg amit mondjuk nehéz lett volna megoldani rajta mivel a hátsó híd előtt van vége. És egyébként a rögzítőcsavarok ezen az autón már gyárilag teljesen kopottak és elnyaltak szóval fogalmam sincs ez hogyan sikerülhetett... Bónusz is van mert az első kerekek mögött van egy pár aranyos kicsi sárvédő is. Az autó belseje teljesen korrekt. A műszerfal szépen kidolgozott és ülések is kiválóak mert még a kapaszkodó is rajtuk van illetve nem feledkeztek meg a belső visszapillantóról sem.

Szépek a részletek
Élőben nagyon pici
Van pótkerék is
Emeli az első kerekét
Sok részlet van az alján
Ma a nap is sütött egy kicsit
Szép autó
A sorozat többi tagja is megvan.
Nagyrészt bontatlanok.
Az eredeti: Opel Kadett K38
A párja: Opel Olympia O38
A Moszkvics belseje. Kicsit modernebb mint az
eredeti mert van fedél a kesztyűtartón de
egyébként egyezik az Opeléval is
Ez már Moszkvics. Kabrió kivitelben.
Ez a kedvencem
A legérdekesebb: a fa kombi
És a KIM 10

2 megjegyzés:

RÁJEN írta...

"Opelként" neked kötelező volt. Érdekelne majd a többi is, mert bár én is veszegetem a Retroautókat, nincs meg mind. Ez a darab nekem pl. túl régi, én inkább a 60-as és 70-es évek, esetleg a 80-as évek autóit gyűjtögetem. Mármint ebből a sorozatból...

AndrewBoy írta...

Okok! Ha van modell ami kimondottan érdekel akkor írd be ide, és tolok fel valamit róla!