2009. február 21., szombat

Honda RC211V (IXO)

Még anno az intróban megemlítettem hogy lesznek motorok is. Úgy érzem most jött el az idő hogy végre legyen motor is irományok között. Elsőnek a kedvenc MotoGP motoromat mutatom be nektek. Ez a motor a valóságban egy V5-ös 1000-es blokkal rendelkezik ami jóval többet tud mint 200LE. Ez a 2003-as RCV a négyütemű GP Honda első generációja volt és ezt a gépet a kedvelt Sete Gibernau hajtotta. A 2003-2004-es Honda CBR 600RR-t erről a motorról mintázták ami egyébként az abszolút kedvenc gépem. Ezt az 1/24-es MotoGP gépet elég potom pénzért sikerült megvenni és természetesen nem az enyém hanem Évié. Nagyon is jó vétel volt mert a kidolgozása kiváló. Az ehhez hasonló méretben kapható Italeri motorok is majdnem ilyen jók mint ez. A motor tartalmaz fém és műanyag alkatrészeket is. A tank és a farokidom tuti fém de a váz nembiztos hogy az. Az idomzat és a kerekek műanyagból vannak de a motor gumija rendes gumiból van. Ezek sajnos megsínylették az előző tulajt mert kicsit erősen volt a talphoz rögzítve és a gumin ez meglátszik sajnos. A motor kidolgozottságára panasz nem lehet mert a festése nagy jó. Sehol sincs elcsúszva vagy megfolyva. Minden részlet tökéletesen olvasható rajta. A motor részletei nagyon szépen sikerültek mert nincs olyan alkatrész amit nem lehet megnézni rendesen. A cockpit nagyon korrekt mert van műszerfalunk amit pengén látszik a fordszámmérő is. A kormányon is megvan minden ami kell. A kuplung és a fékkar is megvan sőt mindezek olajtartálya is látható nem beszélve a villaszárak csavarjairól. A tankon és a farokidomon semmi különlegesség nincs kivéve hogy látszik a kipuff a farokidom szellőzőjén. Ha kicsit lejjebb megyünk már láthatjuk a hátsó hengersor (2 henger) szelepfedelét de ha még lejjebb tekintünk akkor már a blokk egy nagyobb részét vizsgálhatjuk. Jobb oldalt láthatjuk a nyitott kuplungot bal oldal pedig az első lánckereket és a generátor fedelét amin egy szabadszemmel alig látható Honda felirat van. Elölről láthatjuk a nagyméretű hűtőt is. Az első kerék pengén kidolgozott féktárcsáit és fékhengereit is megfigyelhetjük amire még a Brembo felirat is felkerült. A villa külön csillapítója is megvan szóval abszolút részletes a gép. A motor hátulja felé haladva megvan minden kar és lábtartó. A hátsó villa jól néz ki mert tuti polír hatása van pont mint a váznak. Itt is a kerék alkatrészei a legérdekesebbek mert itt a lánckerék amin látszanak a fogak és a könnyítés is ráadásul még tuti arany lánc is jár mindehez. A másik oldalt már láthatjuk a Devil feliratú oldalsó dobot amit igazándiból az Akrapovič (Aprókavics ehhe-ehhe) gyártott. A fék itt is látható bár nem olyan látványos mint az első de az összes alkatrésze megvan.

Movistar


Durva végek


Tökéletes motor


Hibátlan kidolgozás


Imádom...


Már nem tudok jobbat mondani


Hibátlan

2 megjegyzés:

Évi írta...

Széééépszéép!! :) És az enyém :D De nekem csak ez maradt... :)

AndrewBoy írta...

Nembaj nemsoká lesz hasonló. Kettő is. Más-más méretben...