2011. február 1., kedd

Lada 2101 (IST)

Ez az autó a korábban említett Retroautók sorozatból való de szerintem ezt nem kell külön mondani. Nem mostanában akartam írni róla de miután rendezgettem a vitrint és új helyet találtam a Ladáknak ezért ezt is elővettem hátha odafér a többiekhez. Miután előkaptam szokás szerint minden részletét kielemeztem de csak most tűnt fel egy jóóó nagy érdekesség vagy hiba. De erről később. 
A külső szemrevételezés alapján nagyon jó autót sikerült alkotni mert arányaiban és részleteiben is közel kiváló munka. Minden kicsi részlet megvan. Az Agat féle eredeti orosz kisautóhoz képest van tükör és az első indexek meg a hátsó macskaszemek is külön darabok. A hátsó lámpa is külön van de itt két színű mint az igazin. Ja majdnem elfelejtettem hogy ezen az autón az első lámpák is külön egységet képeznek tehát a hűtőrácstól is külön vannak ellentétben az eredeti Agattal. A lökhárítón nagyobbak a babák ami engem jobban emlékeztet az igazi autón találhatókra. A kerekei mindkét autónak ugyanolyan csak a fehérnek vékonyabb gumijai vannak. A felni lukai érdekesek mert a jobb oldalon egyáltalán nincsenek de a bal oldalon van néhány. Szerintem nagyon tuti lenne ha mindegyik meglenne rendesen. Egyébként szépen gurul az autó és nem is hangos. Találunk rajta még hátul egy pár sárvédőt de ez már nem akkora extra mert az IST autók nagy részén van. Bónusz alkatrész az ablaktörlő a fehéren amit jó szokás szerint nem tettek fel rendesen és be se lehet tolni a helyére. Érdekes momentum hogy a két autón másképp áll a törlő. Ja és az oroszon van rossz irányban!
Szóval akkor az érdekesség. Ez az autó műszerfala. Kiváló minőségű mert minden apró részlet rajta van aminek nem szabad hiányozni egy 1500-as-ból ugyanis a duplalámpás műszerfala van benne! Nagyon meglepődtem. Tényleg gyönyörű részletes de ha ez még nem lenne elég akkor elmondom hogy a sorozatot indító piros 1500-as modellben nem ez a műszerfal található. Abban egy sokkal rosszabb minőségű van mint ebben. Hihetetlen jó! Egyébként a többi belső alkatrészre sem lehet panasz.
Még annyit a végére hogy a karosszérián egyetlen hiba van mégpedig a hátsó kerékjárati ív szerintem kicsit jobban ível lefelé mint kéne.
Szóval végre összehasonlíthattam az eredeti orosz Zsigulit egy újabb modellel. Az újabban sincs semmi baj mert sok szép részlete van de mivel én elfogult vagyok nekem mindig is az Agat lesz az igazi. 

EXTRA HÍR: Aki esetleg még nem tudná elmondom hogy az IST hamarosan kiadja az 1/18 (hangsúlyozom: egy tizennyolc!!) méretű 2101-es Ladáját!! Ha kijön nem fog érdekelni hogy mennyi... (max 20.000 Ft. :D)
 Egy link hozzá: IST Zsiguli 

 A műszerfal. Szép.
 Arányos kisautó
 A különálló elemek nem mindenhol szépek
 Nem rossz az alja sem
 Szépek
 Látszik melyik korosabb
 Összehasonlítás

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hejj! :-) Örülök, hogy megint van Lada poszt! És milyen szép! Üdv: AttiLADA

AndrewBoy írta...

Van még pár Lada, hamarosan bedobom őket is!

RÁJEN írta...

Érdekes, hogy nem hoztad fel a fórumokon leginkább kritizált részletét az autónak: az első szélvédőt sokan túl nagynak, nem jó alakúnak ítélték, ezáltal az egész övvonal feletti rész szerintük túl magas. Azokon a képeiden ez látszik is, ahol mellette van a régi vas. Személy szerint nekem ez nem volt probléma, de való igaz, hogy ha mellé teszem az ezeröcsit, az valahogy egészségesebben, élethűbben néz ki...

AndrewBoy írta...

Érdekes! Nekem nem tűnt fel. Az első szélvédő, ha jobban megnézem tényleg kicsit nagy. Viszont ha az Agatot nézzük a valódi autóhoz, akkor az Agatnak meg alacsonyak az oldalablakai.

porsche írta...

A műszerfalat fel lehet fogni egy kis tuningnak, elvégre ezzel szerintem jobban is néz ki.

Más: ez a kis pakk nem érdekel esetleg:
http://indafoto.hu/porsche/image/10666987-dc1ce479/user

AndrewBoy írta...

Jaja tuning is lehet! Anno uncsitesóm is bele akarta tenni ezt a műszerfalat, de aztán letett róla.
Az Opelos minipakk érdekelne egyébként, mennyiért adod? :)