2010. február 16., kedd

Hétvége - Opera Bál, Közlekedési Múzeum

Egy rövidke élménybeszámolót dobok nektek a hétvégéről. Szóval szombaton reggel a 6:05-ös busszal felmentünk Pestre. A fölös cuccainkat Édesanyámnál hagytuk és gyorsan leléceltünk a Közlekedési Múzeumba. Út közben nagyon sok érdekességet láttam. Végre láthattam a Szegeden nem közlekedő Ikarus 411T Trolikat. Nagyon penge gépek. Tök szokatlan volt hogy a pesti trolikon megvan az áramszedő lehúzó kábel. Nálunk Szegeden nincsenek ilyenek. A legmeglepőbb tapasztalat az a buszok állapota volt. Pontosabban a 280T-k állapota. Nálunk most két darab ilyen busz van csatasorban. Ebből az egyik ami piros már nosztalgia járatra van tartva ezért ritkán közlekedik hétköznap. A másik egy zöld amit az előző héten láttam először és ő hétköznap is megy. Pl ma is sikerül kifognom. Szóval a pesti 280T Ikarusok állapotán estem hanyatt. Totál rozsdásak... Ok hogy nálunk fel van újítva de a régebbi Ik-k sem olyan rozsdásak mint a pestiek. A busz közepén végigfut egy gumi csík és fölötte teljesen púpos a festék és rozsdafoltos. Szóval érdekes látvány volt. Ja és olyan jó volt látni a jó öreg Ziu-kat is. Hát az ő állapotukat inkább nem kommentálnám. Szóval a Közlekedésiben voltunk. Fotót nem készítettem mert 1000 Ft lett volna ami nem olyan nagy baj de nem voltam felkészülve eléggé a túl sötét helyekre. A múzeum nem sokat változott az utolsó (sok évvel ez előtti) látogatásom óta. Új cucc volt az a részleg ahol élőben szerelték össze modelleket a mesterek. Minden nagyon penge volt. Természetesen voltam a szuvenír soppban is. Nem láttam kimagasló dolgokat. Természetesen egy 1/43-as Ladával távoztam mint ahogy azt már megtettem régebben is. Ez a szürke 2102-es csupán 5000 Ft volt bár nincs doboza ugyanúgy mint az előzőnek sem. Az eladó lőtte az okosságokat de nem akartam bunkó lenni hogy ez a Lada már nem az első lesz a gyűjteményemben. Az autót majd kicsit részletesebben bemutatom a többi társával együtt. Egyébként a boltban volt még a Cararama stílusú kombi Lada is amiért kőkemény 8000 Ft-ot kért... Hát mondom kicsit el vagy tévedve. Egyébként rengeteg könyv is volt szóval ha legközelebb megyek tuti veszek könyvet is. Szóval pengén végigjártuk az egészet és ugyanolyan jó volt mint kicsi koromban. A kedvenc alkatrészem a hatalmas hajó dugattyú + hajtókar volt.
Miután befejeztük és kimentünk akkora szerencsénk volt hogy láttunk egy tróger 7-es BMW-s(E66) tagot aki kicsit ráfázott mert beragadt a hóba. Jobban mondva nem tudott kitolatni mert gondolom nem volt rendes difi a gépében és a terheletlen kerék pörgött csak. Miután jó pár perces szenvedés után (amit majdnem sikerült rögzíteni is) kikecmergett jó BMW-s szokáshoz híven beállt a maradék hely közepébe.
Miután kiélveztük ezt a pár percet léceltünk vissza az Operába és néhány óra múlva kezdődött is a Bál hol WC-s néni feladatot láttunk el. Szerencsére nem olyan vészes bár a földszinten akadtak érdekes dolgok. Elég jó zsetont kaptunk érte meg legalább láttunk ezt-azt. Évivel az első emeleten voltnuk. Itt nem túl sok híresség fordult meg de azért láttunk párat. Sanyi barátom a földszinten erősítette a tíímet úgyhogy neki több látnivalója és dolga is volt. Nem volt húzos az éjszaka de az utazást végig aludtuk és miután visszatértünk Szegedre a vasárnap maradékát is mély álomban töltöttük. Nagyon penge hétvégénk volt!


Évi Én és Sanyi

Ilyen volt a karszalag

A nem csillogós kerekű 2102

Nagyon tetszik a színe

A levél nem gyári tartozéka

Nincsenek megjegyzések: